بررسی المنت های میله ای فیلم ضخیم

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت حرارتی
  4. chevron_right
  5. بررسی المنت های میله ای فیلم ضخیم

المنت های میله ای فیلم ضخیم

یک المنت میله ای فیلم ضخیم که روی ورق میکا چاپ شده است.
بخاری های فیلم ضخیم نوعی بخاری مقاومتی هستند که می توانند روی یک لایه نازک چاپ شوند. بخاری های فیلم ضخیم دارای مزایای مختلفی نسبت به المنت های مقاوم در برابر ورق فلزی معمولی هستند.به طور کلی، عناصر فیلم ضخیم با ضریب شکل کم نمایه، یکنواختی درجه حرارت بهبود یافته، پاسخ گرمایی سریع به دلیل جرم حرارتی کم، مصرف انرژی کم، چگالی وات زیاد و سازگاری ولتاژ با دامنه وسیع مشخص می شوند.

به طور معمول، المنت های فیلم ضخیم روی لایه های مسطح و همچنین روی لوله ها با الگوهای مختلف بخاری چاپ می شوند. این بخاری می توانید تراکم وات از عنوان بالا به عنوان ۱۰۰ W / سانتی متر دستیابی ۲ بسته به شرایط انتقال حرارت.الگوهای بخاری فیلم ضخیم بر اساس مقاومت ورق بسیار قابل تنظیم هستند از خمیر مقاومت چاپی.

این بخاری ها را می توان با استفاده از خمیرهای فیلم ضخیم مملو از فلز / آلیاژ ، روی انواع مختلفی از زیر لایه ها چاپ کرد. متداول ترین لایه های مورد استفاده برای چاپ بخاری های فیلم ضخیم، ورق های میکا آلومینیوم ۶۰۶۱-T6، فولاد ضد زنگ و مسکویت یا فلوگوپیت هستند. کاربردها و خصوصیات عملیاتی این بخاری ها بر اساس مواد بستر انتخاب شده بسیار متفاوت است. این امر در درجه اول به مشخصات حرارتی بستر بخاری نسبت داده می شود.

 

Thick Film Heating Elements, SJH, Inc. Sino-Japan Heaters - THICK FILM HEATING ELEMENT - Product - SINO-JAPAN ELECTRIC HEATER CO., LTD.

کاربردهای المنت های  میله ای فیلم ضخیم

چندین کاربرد مرسوم از المنت های فیلم ضخیم وجود دارد. آنها می توانند در مشبکها، اتوهای وفل، بخاری برقی اجاق گاز، رطوبت سازها، کتری های چای، دستگاه های آب بندی حرارتی، بخاری های آب، بخارهای آهنی و پارچه ای، اتوی مو، دیگهای بخار، تخت های گرم شونده با چاپگر سه بعدی، سر چاپ حرارتی، اسلحه چسب، تجهیزات گرمایش آزمایشگاهی، خشک کن لباس، بخاری تخته ای، دستگاه های ضد زنگ، یا دزدگیر، سینی های گرم کننده، آینه های جانبی ماشین، یخ زدایی یخچال، مبدل های حرارتی و غیره

برای اکثر برنامه ها، عملکرد حرارتی و توزیع دما دو پارامتر اصلی طراحی هستند. به منظور جلوگیری از هرگونه نقاط داغ و حفظ توزیع یکنواخت دما در یک لایه، می توان با تغییر چگالی توان موضعی مدار مقاومت، مدار را بهینه کرد. یک طراحی بخاری بهینه شده به کنترل خروجی بخاری و تعدیل دمای محلی در سطح بستر بخاری کمک می کند. در مواردی که نیاز به ۲ منطقه گرمایش یا بیشتر با توان خروجی متفاوت در یک منطقه نسبتاً کوچک باشد. می توان یک بخاری فیلم ضخیم برای دستیابی به الگوی گرمایش منطقه ای روی یک لایه طراحی کرد.

Thick Film Heater Manufacturer | Hugeworth

طبقه بندی المنت های میله ای فیلم ضخیم

بخاری های فیلم ضخیم را می توان تا حد زیادی تحت دو زیر گروه طبقه بندی کرد. ضریب دمای منفی (NTC) یا ضریب دمای مثبت (PTC) بر اساس تأثیر افزایش دما بر مقاومت المنت. المنت های نوع NTC با افزایش دمای بخاری با کاهش مقاومت مشخص می شوند. بنابراین در ولتاژ ورودی معین قدرت خروجی بالاتری در دماهای بالاتر دارند. المنت های PTC با افزایش مقاومت و کاهش قدرت المنت در دمای بالا برخلاف آنها رفتار می کنند.

این ویژگی المنت های PTC آنها را نیز تنظیم می کند. زیرا توان خروجی آنها در دمای ثابت اشباع می شود. از طرف دیگر، المنت های نوع NTC معمولاً به ترموستات یا ترموکوپل احتیاج دارندبه منظور کنترل فرار المنت. این المنت ها در کاربردهایی که نیاز به افزایش سریع دمای المنت به یک نقطه تنظیم از پیش تعیین شده دارند مورد استفاده قرار می گیرند.زیرا معمولاً عملکرد آنها سریعتر از المنت نوع PTC است.

Thick Film Elements - Heatrod Elements

المنت های میله ای نوع پلیمر PTC

یک المنت انعطاف پذیر PTC ساخته شده از لاستیک رسانا

المنت های مقاومتی را می توان از مواد لاستیکی PTC تهیه کرد که در آن مقاومت با افزایش دما به طور تصاعدی افزایش می یابد. چنین المنتی در زمان سرد بودن، برق بالایی تولید کرده. و به سرعت خود را تا دمای ثابت گرم می کند. بخاطر افزایش مقاومت نمایی، المنت هرگز نمی تواند خود را گرمتر از این دما گرم کند. بالاتر از این دما، لاستیک به عنوان یک عایق الکتریکی عمل می کند. دما را می توان در هنگام تولید لاستیک انتخاب کرد. دمای معمول بین ۰ تا ۸۰ درجه سانتی گراد (۳۲ تا ۱۷۶ درجه فارنهایت) است.

این یک نقطه محکم است خود تنظیم تامنت و المنت خود محدود شونده. خودتنظیمی به این معنی است که هر نقطه از المنت به طور مستقل و بدون نیاز به تنظیم الکترونیک، یک دما را ثابت نگه می دارد. محدود کردن خود به این معنی است. که المنت هرگز نمی تواند در هر نقطه از دمای خاصی فراتر رود و نیازی به حفاظت از گرما ندارد.

فهرست