تفاوت ها و مزایا المنت حرارتی قابل انعطاف

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت حرارتی
  4. chevron_right
  5. تفاوت ها و مزایا المنت حرارتی قابل انعطاف

تولیدکنندگانی که برای برنامه های خود به گرمایش موضعی نیاز دارند.به مزایای المنت حرارتی انعطاف پذیر که بر روی اجزا و تجهیزات نصب می شوند، تبدیل می شوند. این بخاری ها می توانند گرمای سطح پایین یا سطح بالا را در دماهای مختلف فراهم کنند. تا انتقال حرارتی مناسب را بر اساس کاربردها ارائه دهند.

مواد حرارتی برای بسیاری از برنامه ها قابل تنظیم و سفارشی هستند. یک تولید کننده نیاز به انتخاب یک المنت حرارتی دارد که باعث گرم شدن مناسب ، توزیع گرمایی متعادل و توانایی قرار گرفتن چندین تراکم وات در بخاری انعطاف پذیر شود. دو نوع المنت گرم کننده مشترک شامل سیم پیچ و فویل اچ است.

المنت های زخم سیم

یک عنصر سیم پیچ از یک سیم مقاومت در قطر تعریف شده تشکیل شده است. این سیم ممکن است یک رشته داشته باشد یا از چندین رشته تشکیل شده باشد که با هم بافته شده و روی هسته فایبرگلاس قرار گرفته است. سپس این سیم بر روی یک بستر نئوپرن یا روی لاستیک سیلیکون که نایلون اجرا شده است ، جوشانده می شود زیرا ممکن است ضخامت مواد از ۰٫۰۳۲ “باشد. سیمهای مقاومتی به الگویی خاص پیچیده می شوند تا در تمام لایه های بستر به طور مساوی فاصله داشته باشند.

Wire wound element flexible heater

طیف گسترده ای از مزایای المنت سیم پیچ است. این المنت ها سطح فیزیکی بالاتری را ایجاد می کنند ، و آنها را برای برنامه های گرمایش در مواردی که ممکن است ساینده بر روی بخاری انعطاف پذیر وجود داشته باشد ، ایده آل می کند. انعطاف پذیری یکی دیگر از مزایای اصلی گرم کردن سیم بخاری های انعطاف پذیر است. آنها می توانند خمشهای کوچک شعاعی را به راحتی کنترل کنند. زیرا سیم پیچ را می توان برای الگوهایی که نیاز به بخاری های بزرگتر دارند ، در الگوهای طولانی قرار داد.

المنت های سیم پیچ شده المنت اصلی حرارتی های انعطاف پذیر بوده و برای تولیدکنندگانی که بدنبال بخاری سیلیکونی بزرگتر هستند گزینه مناسبی است. امروزه تولیدکنندگان از این نوع المنت ها برای کاربردهای مختلفی که شامل تجهیزات گرمایش غذا و همچنین لوله کشی گرمایش است ، استفاده می کنند.

المنت های فویل اچ شده

فویل اچ یک فناوری جدیدتر در مقایسه با عناصر سیم پیچ است که در ۴۰ سال گذشته استفاده شده است. تفاوت اصلی فویل اچ در این است که از سیم تشکیل نشده است. درعوض ، دقیقاً مانند یک صفحه مدار ، این یک فلز آلیاژ نازک با کیفیت مقاومتی است که به صورت اسید در مواد بستر حک شده است. فویل می تواند نازک ۰٫۰۰۵ اینچ باشد و شبیه فویل آلومینیومی است. تولید کنندگان بخاری های انعطاف پذیر فویل را به شکل مستطیل و مسطح در می آورند که به صورت الگویی با عرض متغیر حداقل ۱۰/۰ “قرار می گیرد.

Etched foil-element flexible heater

المنت های فویل اچ می تواند مزایای خاصی را برای تولیدکنندگانی که به دنبال بخاری های انعطاف پذیر نازک تر در کاربردهایی هستند که اندازه و وزن آنها مهم است ، فراهم کند. آنها می توانند برای دوره های تولید کوتاه و طولانی تولید شوند ، زیرا این عناصر امکان تراکم وات بالاتر و قابلیت گرم شدن سریع را فراهم می کنند.

در حالی که فویل اچ به عرض گسترده تری نیاز دارد تا همان وات و مقاومت عناصر سیم پیچ را فراهم کند،المنت هارا را می توان بدون تماس و اتصال کوتاه به یکدیگر نزدیک کرد. بنابراین ، فویل اچ شده می تواند در مکان های تنگ تری روی بستر باشد. سرانجام ، تولید کنندگان می توانند کنترل دقیق تر دما با خواص پیچیده توزیع گرما را بدست آورند.

آلیاژهای مورد استفاده در المنت حرارتی

برخی از آلیاژهای فلزی هدایت حرارتی و مقاومت الکتریکی دارند که آنها را برای استفاده به عنوان عناصر گرمایشی مناسب می کند. آلیاژها از یک فلز پایه با عناصر کمیاب دیگر تشکیل شده اند. که در یک فرآیند خاص برای تغییر خصوصیات مکانیکی ، ساختاری ، الکتریکی ، حرارتی و رسانایی فلز پایه اضافه می شوند. این آلیاژ ممکن است افزایش توانایی های ذاتی ، مانند مقاومت در برابر خوردگی بالاتر یا رسانایی الکتریکی ، یا کاهش ناخالصی ها را ایجاد کند. آلیاژهایی که معمولاً در عناصر گرمایشی استفاده می شوند از فولاد ضد زنگ ، کروم نیکل ، نیکل مس یا اینکونل ۶۰۰ تشکیل شده است.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

فولاد ضد زنگ ۳۰۴ یک آلیاژ فلز است که از کروم و نیکل تشکیل شده است زیرا با کربن نیز ترکیب می شود. می توان آن را با استفاده از تکنیک های مختلف از جمله هیدروفرمینگ تشکیل داد. مزایای اصلی فولاد ضد زنگ قابلیت های انتقال حرارت عالی ، مقاومت در برابر خوردگی و سهولت ساخت است. ظرفیت گرمایی آن ۲۰ درجه سانتی گراد و حداکثر دمای مکانیکی آن ۴۲۰ درجه سانتی گراد است.

نیکل کروم

نیکل کروم دارای درصدی از ترکیب نیکل و کروم است. افزودن کروم باعث افزایش مقاومت الکتریکی و همچنین مقاومت در برابر خوردگی در برابر دمای بالا می شود. و آلیاژ را به دلیل شکل پذیری و مقاومت مناسب برای عناصر سیم زخم می کند. این آلیاژ حداکثر دمای عملیاتی ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد و ظرفیت حرارتی حدود ۲۰ درجه سانتی گراد دارد.

نیکل مس

نیکل مس دارای مقاومت در برابر خوردگی و همچنین مقاومت الکتریکی باورنکردنی است. این آلیاژ به دلیل تراش پذیری خوب اغلب به دنبال آن می رود. حداکثر دمای مکانیکی آن ۶۰۰ درجه سانتی گراد است.اگرچه برای عناصر گرمایش در ۴۰۰ درجه سانتی گراد مناسب تر است. همچنین ظرفیت گرمایی ۲۰ درجه سانتی گراد را فراهم می کند.

اینکونل ۶۰۰

آلیاژهای اینکونل ۶۰۰ مناسب ترین کاربردهایی است که به مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت بالا نیاز دارند.همچنین غیر مغناطیسی است که این آلیاژ را برای عناصر بخاری انعطاف پذیر که با محصولات حساس به خاصیت مغناطیسی ، خارج از منزل و در محیط مرطوب استفاده می شود ، ایده آل می کند. این ماده حاوی ترکیبی از نیکل ، کروم و مقداری آهن است. همچنین مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد. ظرفیت آلیاژ ۲۰ درجه سانتیگراد و دمای مکانیکی ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد است.

استفاده از المنت حرارتی مناسب متناسب با کاربرد شما

بهترین روش برای انتخاب المنت گرمایش برای برنامه تعیین تراکم وات مورد نیاز ، انتقال حرارت و گرم شدن مورد نیاز ، محیط کار و اندازه بخاری مورد نیاز است. اگر تولید کننده ای به بخاری های بزرگ و قوی با شعاع خمشی کوچک احتیاج داشته باشد. و به تراکم چند وات در سراسر کشور احتیاج داشته باشد.یک بخاری سیم پیچ می تواند کار را انجام دهد. برای کاربردهایی که بخاری های نازک انعطاف پذیر که به گرم شدن سریع و قابلیت های کلی انتقال حرارت خوب نیاز دارند ، می توان از المنت فویل اچ استفاده کرد.

فهرست