بررسی المنت میله ای حرارتی و انواع آن

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت حرارتی
  4. chevron_right
  5. بررسی المنت میله ای حرارتی و انواع آن

انواع المنت میله ای حرارتی

فلز

سیم مقاومت: المنت میله ای یا المنت حرارتی مقاومت فلزی ممکن است سیم یا روبان ، مستقیم یا کلاف باشد. از آنها در وسایل گرمایشی رایج مانند توستر و سشوار، کوره های گرمایش صنعتی ، گرمایش از کف، گرمایش سقف، گرمایش مسیر برای ذوب برف، خشک کن ها و غیره استفاده می شود.

متداول ترین طبقه مواد استفاده شده شامل موارد زیر است:

نیکروم : بیشتر المنت های گرم کننده سیم مقاومتی از سیم، روبان یا نوار نیکل ۸۰/۲۰ (۸۰٪ نیکل ، ۲۰٪ کروم ) استفاده می کنند. Nichrome 80/20 یک ماده ایده آل است.زیرا مقاومت نسبتاً بالایی دارد و هنگامی که برای اولین بار گرم می شود ، یک لایه چسبنده اکسید کروم تشکیل می دهد. مواد زیر این لایه اکسید نمی شوند و از شکستن یا سوختن سیم جلوگیری می کنند.

مس نیکل و (CuNi) آلیاژهای برای گرم دمای پایین

فویل اچ شده: المنت های فویل اچ به طور کلی از آلیاژهای مشابه المنت های سیم مقاومت ساخته می شوند. اما با یک فرآیند عکس برداری اکتشافی تولید می شوند. که با یک ورق مداوم از فویل فلزی شروع می شود و با یک الگوی مقاومت پیچیده به پایان می رسد. این المنت ها معمولاً در برنامه های گرمایش دقیق مانند تشخیص پزشکی و هوا فضا یافت می شوند.

سرامیک و نیمه هادی

ضد عفونی کننده مولیبدن (MoSi 2 ) یک ترکیب بین فلزی، یک سیلیکون مولیبدن، یک سرامیک نسوز است. که در درجه اول در المنت های گرمایشی استفاده می شود. دارای چگالی متوسط، نقطه ذوب ۲۰۳۰ درجه سانتیگراد (۳۶۸۶ درجه فارنهایت) و رسانای الکتریکی است. در دمای بالا یک لایه انفعال دی اکسید سیلیکون تشکیل می دهد. و از آن در برابر اکسیداسیون بیشتر محافظت می کند. منطقه کاربرد شامل صنعت شیشه، پخت سرامیک، کوره های عملیات حرارتی و کوره های انتشار نیمه هادی است.
روش ساخت المنت میله ای

المنت میله ای حرارتی کاربید سیلیکون را ببینید

نیترید سیلیکون، نیترید سیلیکون را در صنعت خودرو ببینید. جرقه زن سطح جدید گرم برای کوره گاز و پلاگین درخشش موتور دیزل از مواد نیترید سیلیکون ساخته شده است. چنین المنت های حرارتی یا درخشش به حداکثر دمای ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد می رسند و به سرعت گاز ، گازوئیل یا نفت سفید را آتش می زنند. [۱]
المنت میله ای | قیمت المنت میله ای | فروش المنت میله ای | فروش عمده المنت میله ای

المنت میله ای سرامیکی PTC

مواد سرامیکی PTC به دلیل ضریب مقاومت گرمایی مثبت (به این معنی که مقاومت در اثر گرم شدن افزایش می یابد) نامگذاری شده اند. اگرچه بیشتر سرامیک ها ضریب منفی دارند. این مواد (اغلب کامپوزیت های تیتانات باریم و تیتانات سرب ) دارای پاسخ حرارتی بسیار غیرخطی هستند. به طوری که بالاتر از دمای آستانه وابسته به ترکیب، مقاومت آنها به سرعت افزایش می یابد.
این رفتار باعث می شود که ماده به عنوان ترموستات خودش عمل کند. زیرا جریان وقتی خنک است عبور می کند و گرم نمی شود. از فیلم های نازک این ماده در بخاری های یخ زدایی شیشه عقب خودرو و از عناصر لانه زنبوری در گران ترها استفاده می شودسشوار، بخاری فضایی و مدرن ترین اجاق گندله. چنین عنصر گرمایشی می تواند به دمای ۹۵۰-۱۰۰۰ درجه سانتیگراد برسد و به دلیل سرعت دما و پایداری مورد ستایش قرار می گیرد. [۲]
از بخاری های هالوژن کوارتز برای تأمین گرمایش و سرمایش تابشی نیز استفاده می شود .
فهرست